تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند
تبلیغات هدفمند
تبلیغات هدفمند  راهی برای قرار دادن تبلیغات بر اساس جمعیت شناسی، تاریخچه خرید قبلی مصرف کنندگان یا رفتار است.
بسیاری از انواع تبلیغات هدفمند از اینترنت استفاده می شود، اما تبلیغ کنندگان نیز در رسانه های دیگر نیز استفاده می کنند.
نمونه هایی از تبلیغات هدفمند عبارتند از
داشتن مصرف کنندگان،
انتخاب آگهی های تبلیغاتی در سایت های شبکه های اجتماعی
و حتی تبلیغاتی که بسته به اینکه چه کسی آنها را مشاهده می کند، متفاوت باشد.


تبلیغات شبکه های اجتماعی


بسیاری از سایت های شبکه های اجتماعی، مانند فیس بوک، تبلیغات را در کنار صفحه قرار می دهند.
در فیس بوک، این تبلیغات بر اساس آنچه دوستان شما انجام می دهند، تغییر می کنند.
بسیاری از تبلیغات در فیس بوک دارای یک دکمه “مانند” هستند.
اگر بر روی دکمه کلیک کنید، ممکن است آگهی در صفحات فیس بوک دوستان شما با یک یادداشت زیر بنویسید که دوست دارید تبلیغ کنید.
اگر به اندازه کافی از دوستانتان روی “مثل” کلیک کنید، آگهی ممکن است در خوراک اصلی فیس بوک شما ظاهر شود.
فیس بوک این مثال تبلیغاتی هدفمند را “تبلیغ تعامل” می نامد.
فیس بوک همچنین تبلیغات را با قرار دادن تبلیغات مربوط به وضعیت شما هدف قرار می دهد.
به عنوان مثال، اگر شما وضعیت خود را از “تک” به “مشغول” به روز کنید،
شما ممکن است تبلیغات خود را برای جواهرات محلی و لباس عروسی در صفحه خود مشاهده کنید.


تبلیغات موتور جستجو


یکی از راه هایی که موتورهای جستجو از تبلیغات هدفمند استفاده می کنند نشان دادن تبلیغات شما بر اساس سابقه مرور شما است.
به عنوان مثال:
اگر شما “پانل های خورشیدی” را به یک موتور جستجو تایپ کنید،
تبلیغات پانل های خورشیدی و نصب کننده های پنل خورشیدی در سمت راست و بالای صفحه ظاهر می شود.
مقاله MSNBC “چگونه فیس بوک سرقت دوستان شما”، گزارش می دهد که کاربران موتور جستجو بر روی این تبلیغات آنلاین هدفمند تا ۱۰ درصد از زمان کلیک کنید.


تبلیغات رفتاری


برخی از وب سایت ها براساس خرید و عادت های مرور خود، تبلیغات را هدف قرار می دهند.
به عنوان مثال، اگر اطلاعات مربوط به اتومبیل های جدید را در یک موتور جستجو یا وب سایت جستجو کنید
یا لباس جدیدی را آنلاین خریداری کنید، ممکن است تبلیغاتی برای اتومبیل ها و لباس هایی که در سایتی دیگر مشاهده می کنید،
مانند سایت های خبری مشاهده کنید.
به این ترتیب، تبلیغات شما را از سایت به سایت پیگیری می کند.


سایر تبلیغات هدفمند


YouData مبتنی بر هوستون برنامه ای را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد
که به مصرف کنندگان اجازه می داد ثبت نام کنند تا آگهی هایی را در دسته های انتخابی مانند الکترونیک و رستوران ها مشاهده کنند.
تبلیغ کننده به مصرف کنندگان پرداخت می کند
تا تبلیغات را تماشا کنند و تبلیغ کنندگان برای ارائه بهترین قیمت به امید جذب مصرف کننده برای تماشا رقابت می کنند.
در سال ۲۰۱۰، آی بی ام نرم افزاری را گردآوری کرد
که اطلاعات را از تلفن و کارت های اعتباری خود جمع آوری کرد تا بیلبوردها بتوانند تبلیغات را براساس آنچه شما در گذشته خریداری کرده اید نشان دهند.
تبلیغات هدفمند نیز در تلویزیون استفاده می شود. به عنوان مثال،
Cablevision در سال ۲۰۱۱ اطلاعات جمعیت شناختی را برای نشان دادن
تبلیغات مختلف به افرادی که تماشای یک برنامه مشابه را آغاز کرده اند، آغاز کرد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *